• 1404/02/27 - 17:51
  • - تعداد بازدید: 72
  • - تعداد بازدیدکننده: 72
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
دکتر بوستانی در همایش روز ارتباطات و روابط‌ عمومی: 

روابط عمومی علم آمیخته با هنر است 

به گزارش وب‌دا خوزستان، دکتر حاتم بوستانی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز در همایش روز ارتباطات و روابط عمومی که امروز شنبه ۲۷ اردیبهشت‌ماه، با حضور مدیران، مسئولان و کارشناسان روابط عمومی‌های استان خوزستان، در تالار شهدا دانشگاه علوم پزشکی اهواز برگزار شد، اظهار داشت: با پیشرفت علم و هنر، جایگاه روابط عمومی‌ها باید بیشتر و بهتر از پیش شناخته شود که بخش عمده‌ای از این رسالت بر عهده نهاد روابط عمومی و بخش نسبتا قابل توجهی نیز بر دوش مسئولان سازمان‌ها و مدیران دستگاه‌های اجرایی است‌.
 
وی افزود: روابط عمومی صرفا یک واحد اداری نیست؛ بر اساس رسالتی که دارد، وظیفه ایجاد یک پل ارتباطی دو طرفه میان سازمان، مخاطبان درون سازمان و بیرون سازمان را بر عهده دارد و چنانچه این ارتباط دو طرفه برقرار گردد، فرصت‌های بسیاری برای سازمان ایجاد و موانع پیش روی خدمت در جهت رسالت سازمانی برداشته می‌شود.
 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: روابط عمومی یک تجربه ساده نیست که با آزمون و خطا به دست آید، چرا که دوره سعی و خطا سپری شده است. روابط عمومی یک علم آمیخته به هنر است.
 
دکتر بوستانی خاطرنشان کرد: روابط عمومی پویا، سرزنده و برخوردار از علم و فناوری می‌تواند یک تصویر ذهنی مثبت از سازمان و عملکرد سازمان، برای مخاطب درون سازمانی و برون سازمانی ایجاد کند و ارتباط موثر را آموزش می‌دهد و همچنین آن را عملیاتی می‌سازد.
 
وی ادامه داد: روابط عمومی در یک سازمان، نقش مهمی در اعتمادسازی و ارتقای رضایت‌مندی مخاطبان دارد و بر اساس رسالت آن، در جهت ارتقای این اعتماد و حمایت و حفظ آن در جامعه تلاش می‌کند. 
 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: در عصر انفجار اطلاعات و رشد فزاینده سرعت پیشروی تکنولوژی، افکار عمومی به راحتی و ممکن است علیه رسالت‌های سازمانی، توسط ذی‌نفعان جهت‌دهی شوند. بنابراین وجود روابط عمومی پویا و دارای تفکر استراتژیک در جهت معرفی خدمات سازمان و ارتقای سطح خدمات، یک ضرورت بسیار مهم است.
 
دکتر بوستانی افزود: لازمه موفقیت روابط عمومی در این رسالت بزرگ، صادق و قابل اعتماد بودن آن است. روابط عمومی‌ها به هر طریقی نباید به دنبال معرفی سازمان و یا مواجهه با رقبا باشند. شفافیت و پاسخگویی به موقع از عوامل بسیار مهم و اثرگذار در راستای تقویت اعتماد عمومی است.
 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز تاکید کرد: یکی از دلایل رواج شایعات یا پناه بردن بخشی از جامعه به تریبون‌های غیر مطمئن، به موقع پاسخ ندادن به رخدادهای جامعه توسط رسانه‌هاست. بنابراین روابط عمومی‌ها باید فعالانه، همراه با عقلانیت و در بستر صداقت در جهت پیشگیری از انتشار شایعه در جامعه اقدام کنند.
 
وی با تاکید بر اهمیت صیانت از اعتماد عمومی گفت: اگر این اعتماد در جامعه خدشه‌دار شود، تمام تلاش‌ها و سرمایه‌گذاری‌های گسترده یک سازمان تحت‌الشعاع قرار گرفته و از بین می‌رود. از این رو، روابط‌عمومی‌ها مسئولیتی مهم در حفظ و تقویت این سرمایه اجتماعی بر دوش دارند.
  • گروه خبری : گروه های مطالب,دانشجویان
  • کد خبر : 5784
کلمات کلیدی
کاوه انصاری
خبرنگار

کاوه انصاری

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

پکس مرکزی

پکس مرکزی

نوپا (نظام نوین اطلاعات پژوهش‌های ایران)

ستاد اطلاع رسانی بحران در وبدا

ستاد اطلاع رسانی بحران در وبدا

اورژانس 115

اورژانس 115

سامانه نوبت‌دهی

آیین‌نامه و بخشنامه‌ها

نشریات علمی

پیشخوان مجوزهای کشور

سامانه رسیدگی به شکایات

سامانه پیگیری مکاتبات

خدمات شناسه‌دار

سالنامه آماری

دانش آموختگان

نمایشگاه مرکز رشد دارویی، سلامت

ملاقات با مدیران